Lågvatten

Efter att fullständigt gått upp i limningarna skriver jag detta inlägg, liggandes i en oformlig pöl, på golvet på ett av Statens Järnvägars helvetesdon.

Orginalscenariot var att jag skulle åka tåg 12.06 från Gävle till Sthlm, efter 50 behagliga minuter hoppa på tåget till Oslo. Framme i där runt 21. Perfa, eller hur!?

SJ hade såklart andra planer för min dag.

Efter att Juden snällt skjutsat mig till stationen i Gävle, möts jag av informationen att tåghelvetet är försenat 1,5 timme. Det innebär att jag missar tåget till Oslo. Personalbrist. Vilket jävla skämt. Förmodligen nån äcklig sommarjobbare som druckit för mycket folköl igår. En fetingkrasch med 900 slaktade hade jag kunnat smälta.

Jaja, i Gävle fixar dom iaf ny biljett på ett annat tåg till Stockholm, som med lite tur, skulle innebära att jag hinner med anslutningståget till Oslo. En halvtimme efter avgång från Gävle tystnar tåget och jag ser att laddningskabeln till min lilla dator slocknar. Tekniskt fel.

Så nu får jag åka tåg till Sveriges rövhål Göteborg. Därifrån och en, förmodligen, överfull och stinkande buss till Oslo. Framme vid midnatt.

Imorgon börjar jag jobba.

Nu är det sommar.

//Johansomfan

Ps. Rubriker imorgon: Rabiat ung man försökte kapa ett SJ-tåg, misslyckades och tog sitt liv.
Nån som har numret till en bra terapeut?

Kommentarer
Postat av: ellen

hur går det för er i utriket pojkar?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback