Tredje dagen..

.. jag är hemma nu.

Min redan innan väldigt halvhjärtade jobbådra har vid det här laget helt spruckit.

Kom att tänka på en hungrig incident härom småtimmarna. Jag, Steffo och Willow var sugna på pizza. Allt gick till en början helt enligt planerna. Vi (Steffo) beställde, betalade och, med kurrande magar, satt oss för att vänta på läckerheten. Efter sisådär 20 minuter hörde vi en totalt nollställd röst väsa över disken med budskapet att osten var slut, men att det fanns en annan pizzeria dörr-i-dörr där ostlagret förmodligen var mer välplanerat. Sökande efter, om inte en ursäkt, i alla fall någon form av förklaring fann jag endast två döda ögon som påminde om en effekt jag lyckats skapa i Photo Booth.

När Steffos försynta påpekande om att vi redan betalt försöktes att sopas under mattan höll jag på att gå upp i limningarna.

Ska jag köra upp fimparna i röööven på dig, ville jag skrika.

Det slutade med att vi lyckades få tillbaka pengarna, sa hej då och köpte pizzan hos grannen, vilket vi kommer fortsätta att göra. Det värsta är att vi nog inte ens lyckades få till en någolunda effektfyllt outrom utan såg förmodligen mest ut som 3 luggslitna, våta, och väldigt ensamma kattdjur.

Pizzeria som har slut på ost, bara i Oslo mina vänner.

//Johansomfan

Kommentarer
Postat av: ellen

det var det värsta jag har hört. han ville nog helst inte jobba den där pizzabagarn.

2008-07-10 @ 05:45:49
Postat av: Ylf

I Arvika hade tacostället även slut på ost.. ligger iof nära Oslo.

2008-07-10 @ 12:43:29
Postat av: Elak

Pizzeria som har slut på deg, två gånger på mindre än en vecka. En gång i Bålsa, andra gången på Pizza Hut i Sthlm. Inte bara Oslo min vän.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback