Norsk säkerhet



Ute vid mitt jobb har man anlitat "Hafslund Sikkerhet" för att beskydda sig mot tjyvar och banditer. Jag tror Hafslund inte är det bästa valet.

Jag brast ut i vilt skratt när jag såg skylten. Jag inser att hafs kanske inte har samma betydelse här, men det är likväl förbannat roligt.
Hafslund tar inte sitt jobb på allvar känns det som. De kommer och kollar igenom området lite halvbra sådär. Har de Tv-övervakning ska man vara glad om de ens kommer ihåg att titta och filma allt. De har ingen struktur eller ordning i sin övervakning.
Jag tror deras dotterbolag heter "Slarvpelle - Låssmed", eller "Klantjävel - Flyttfirma".

Om man nu ska välja vaktbolag, så tar man väl det med det "vaktigaste" namnet. Något som känns hårt och rejält.
Inte fan väljer man Hafslund, som halvblind går runt med trasiga byxor hemma på gården och letar smörblommor istället för att sköta sin övervakningsfirma.

Fast när då väl ett inbrott skett och man står och tittar på det stora uppklippta hålet i stänglset kan man vända sig mot Hafslund och säga till honom;
-Åhh, din tok! Du har då ingen koll du Hafslund!
Och så låtsasboxar man honom på axeln innan man går tillbaka in för en kopp kaffé.

/Hank

Kommentarer
Postat av: ellen

men du är knäpp du henke. haftlund kan du vara själv. och så missade du århundradets fest i lördags.

2008-07-07 @ 13:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback