Kloka Afrikanska Ord

När det blir rast på mitt arbete är jag inte långsam på att springa ut i solen. De jag jobbar med brukar oftast sätta sig i skuggan, något jag inte vill.
Så idag satt jag där med mitt automatkaffe och njöt av solens strålar och 10 minuters rast från kartongerna, då en afrikansk man slår sig ner vid samma bord.

Vi sitter tysta några minuter och vilar i solen innan han utbrister knackigt;
-Om två månader, vi inte ha sol mera. Då det kallt. Snö. Fifan.

Jag stämmer in och nickar. Vi ojar och uschar oss ett tag, innan han går loss rejält. Det som började som vanligt väderprat utvecklades snabbt till en livsdiskussion, om frihet, pengar och religion.
Det var verkligen snabba kast mina damer och herrar och tyvärr snöade han lite för mycket på gud än vad jag velat. Innan dess hade vi kommit överens om att pengar är ett onödigt gissel som bara försvagar oss.

Undra vad vi ska prata om över kaffet imorgon, jag och afrikanen.

/Hank



Kommentarer
Postat av: Linn

Har afrikanen sagt nå mer än?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback