Kartongmannen

Ett löpande band.
Kartonger som kommer från någonstans inne i lokalen åker på bandet och ramlar ner i en av de fyra "rondellerna". Där står jag, Kartongmannen.
Jag kastar ett snabbt getöga på vart kartongen ska. Den kanske ska till Trondheim? Då slänger jag upp den på pallen som ska till Trondheim.

Detta är mitt yrke de kommande dagarna.
Att springa och hämta nerfallande kartonger och stapla dem bra på en pall så de inte välter. Inte så upphetsande, inte så exotiskt.
Det lite tråkiga är att arbetsplatsen var ganska tråkig. Jobbet går ju av sig självt, då jag inbillar mig att jag samtidigt får lite träning då jag far och flänger med ganska tunga paket.
Men mina arbetskamrater är svårpratade norskar och de som vill prata mest är indiskanorrmän, vilka jag inte hör ett ord av vad de säger.
Så jag har mest gått runt tyst idag. Lyft mina kartonger och staplat dem. Önskat att jag hade en ljudbok i örat.

Kartongmannen. Det är jag.



/Hank

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback