Fräscht och Fräsigt

Igårkväll blev det en spontanutgång, vilket resulterade i tidig hemgång på stappliga ben. Men innan dess hann vi med att besöka några små pittoreska uteställen.
Det som svetsade sig fast på mina hornhinnor igår var ett stilistiskt modedrag hos en ung grabb som fick mig att vrida mig i lite obehag.
Han körde den lite avslappnade stilen, såg somrig och fräsch ut med sina lite baggybyxor och skärmmössa. Men han hade ett ess i rockärmen, en liten godispåse för det diabetessjuka barnet. I sin bakficka hade han slarvigt stoppat ner en Kalle Anka-pocket, så den stack upp till hälften så att man gott och väl kunde se att det var just en Kallepocket han gick runt med.

Jag vet att han inte läser Kalle.
Det var ett trick, ett billigt trolleri för att se lite crazy ut.
Innan han gick ut stoppade han ner den i sin bakficka, vände och speglade sig och tänkte: "Ikväll blir det ligga, det vet man ju".
Synd bara att hans idé inte gick hem riktigt. Så jävla häftig och intressant blev han inte, inte i våra ögon i allafall. Man blir inte så "crazy" för att man har en Kallepocket i fickan. Vilken bok som helst och jag hade inte reagerat alls, men just att det var Kalle Anka fick mig att se att det var en accessoar för honom. En töntig jävla accessoar.

Nu ska jag sluta leka Hitler och klaga.
Lördag står på tapeten och vem vet vad kvällen bjuder på.
Förhoppningsvis vinner jag på lotto och blir miljonär, tar en en taxi till Sverige och Stureplan där jag skjuter champagnekorkar i framstjärten på Alice Bah.

Imorgon, söndag, så blir det världspremiär här på Hanky.blogg.se. Då slås nämligen portarna upp för vår sommarskribent Emely, som varje söndag får sitt eget inlägg. Så, trevlig lördag på er alla och kika in på Emely´s Corner imorgon.

/Hank

Kommentarer
Postat av: Steffo T

Är det inte lite gay med Emely....?



2008-07-13 @ 00:39:45
Postat av: Skinkan

hhaha, helt galet vad underhållande er sida är när man sitter på jobbet en natt som denna på gärdet. Sitter ocg fnissar som en trött liten unge i soffan :) Underbart att ni kommer hem till helgen! Ska bli så roligt!!!

2008-07-24 @ 05:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback