En enkel liten uppdatering

Såhär i sommartider blir det som jag säkert skrivit flera gånger förut, jävligt dåligt med bloggande.
Tiden räcker inte till men jag tänkte i allafall hinna med en liten uppdatering av livet här i Oslo idag.

Jag har nu i snart två veckor slitit på ett boklager, där jag antagligen jobbat med de mest enformiga arbetsuppgifter jag någonsin haft.
Det har varit att klistra över prislappar på 3000 böcker, eller som jag gjort den senaste veckan, packat 2000 böcker i kartongen. Det är som sagt enformigt, men med trevliga arbetskamrater och en uppsluppen stämning kommer man långt och dagarna rinner iväg som en Tuborg Grön på fredagskvällen.
Men nästa vecka bär det av tillbaka till det andra lagret, där jag ska stapla tunga kartonger igen. Känns lite sådär, men ändå bra att stålarna rullar in.

Igårkväll stod fotboll på tapeten då vi i en stor trupp beslagtog en fotbollsplan för att spela landskamp mot en bunt polacker.
De polska arbetsmaskinerna var starka, men vårt svenska finlir lurade iväg dem till korvkiosk-kön och vi bevisade helt klart att Lagerbäck tog ut fel spelare till EM.

Det var ganska tråkigt att skriva detta inlägg så jag lägger nog av nu. Om några timmar väntar Pölsefest här hemma då vi ska klämma i oss oanständiga mängder vegetarisk korv.
Och såklart, i helgen kommer vi till Sverige och Stenbäcken där sommarens fest går av stapeln.

För övrigt utgick Emelys Corner av ren lathet från hennes sida. Någon censur från min och Johans sida finns inte, utan  hon ville helt enkelt vänta med hennes textrader till bättre tillfälle.

/Hank

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback