Smörgåsröra

Söndagafton.
Jag tar tag i mitt liv och går med tre kassar tomburkar till Coop. Panten landar på 52 pinnar, vilket perfekt räcker till en påse krämfräsch-chips, lite bröd och något gott till brödet.
Jag kommer på att Texas köpte jävligt fin skagenröra på tub i lördags så jag letar upp hyllan med olika smörgåsröror. Det pirrar till i magen när jag tänker på hur gott det ska bli när jag kommer hem, med smörgåsar med skagen på tillsammans med säsong 5 av Sopranos. Jag rycker åt mig en tub och beger mig mot betalstationen. Pantpengarna räcker precis och jag studsar hem som en lycklig liten skolpojke.

Väl hemma kryper jag i bekväm klädsel, laddar dvdspelaren med den norska utgåvan av säsong 5, tänder lite mysig belysning och lägger mig på sängen. Plockar erotiskt ur min matkasse, bröd, chips och så.......smörgåsröra med rökt skinka.
Jag läser etiketten en gång till.
Smörgåsröra med rökt skinka.

Aldrig får jag sparka bolljäveln hela vägen in i mål.

/Hank

Kommentarer
Postat av: Uffe

vadå? är du emot skinka som är rökt eller? vet du hur många skagrar som sköts i stockholms län förra året? 5 miljoner tusen.
tack för ordet.

2008-01-28 @ 13:06:24
Postat av: Uffe

vidare kan jag upplysa om att näbbmusen från serien "en mus i mitt hus" fortfarande lever och frodas i ett litet hål på perrong 4 i avesta krylbo. legenden säger att om du iförd regnställ den 6 april mellan kl 21.00 och 22.15 pular ner ett antal lösskägg i hålet så kommer näbbmusen ut och sjunger "the winner takes it all" följande morgon.
tack för ordet.

2008-01-28 @ 13:31:35
Postat av: Linn

näää. hahahahaa. stackars lilla henke. nu tyckte jag himla synd om dig! fan, hatar när sånt där händer.

Postat av: Lilla B

Stackars stackars morbror...

2008-01-28 @ 14:28:03
Postat av: SteffoT

Hahahahaha! Ibland är livet lite surt....'

2008-01-29 @ 08:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback