Morgonsil

Ni vet hur det är när man vaknar upp, det är grått ute, klockan är inte så förbannat mycket och man har inte så många sysslor att uträtta direkt vid frukost.
Det är då man tar sin dos av njutning, låter sig förtrollas och härledas till en värld som är något helt annat än sin egen. Jag har nyss avnjutit min bästa morgonsil på länge.
Sweeney Todd.

Jävlar i min lilla låda vilken bra film Tim har knåpat ihop igen. Här fanns allt man kunde önska, det var grått, smutsigt, blodigt och musikal. Timothy Spall var helt underbar i rollen som Beadle Bamford, en sån obehaglig liten biroll, men ack så fin.
Nu tänker jag boka biljett och se den även på bio, eftersom jag tror det kommer vara en ännu mera perfekt filmupplevelse.
Gör det ni också.

Sen utfäster jag någon slags belöning till den som lyckas få Johansomfan att börja skriva igen. Alla medel tillåtna.

/Hank

Kommentarer
Postat av: mini juden

Den vill jag också se!

2008-01-29 @ 23:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback