Gitarrmongot

En gammal vän till mig sa en gång;
-Henke, det är inte mycket du kan och det kan är du dålig på.

Men nu jäklar har jag bestämt mig att bli sjukligt bra på Guitar Hero. Så där bra att företag hyr in mig för stora pengar som underhållning på deras firmafester. Jag ska bli en riktig gitarrhjälte.
Efter dagens träningspass inser jag att det kommer krävas mycket arbete. Hysteriskt mycket arbete.
Jag klarade hyffsat av alla låtar på den lätta svårighetsgraden och försökte därför sätta på mig ett par stora skor och lira några låtar på medium. Jag kände mig totalt jävla värdelös. Visst rockade jag sönder vissa partier av Bakgårds Bäbisarnas låtar men mestadelen av tiden gick ut på att stå som ett fån framför Tv:n.

Jag har lite träningsvärk i fingrarna nu. Det är sannerligen ingen lek att bli Gitarrhjälte, men jag knyter min bandana runt huvudet, drar på mig skinnbrallorna och hänger på mig guran.
Sträcker min hand högt mot himlen och drar igång Bulls on Parade.

Thank you very much, you´ve been great!

(Syster, du är härmed utmanad på gitarrduell!)

/Hank

Kommentarer
Postat av: nellie

det är med andra ord snart dags för den där Wiikvällen snart, innan du har blivit så bra att det är lönlöst...

2008-01-24 @ 09:25:17
Postat av: ellen

Fy faan va medium är svårt. Jag fattar inte hur lillfingret ska kunna jobba så där hårt? Haha jag rimma. Cliffs of dover är min favvo. hallå ma kan spela online va? kan inte du och jag mötas då?

Postat av: Linn

Nästa häng kan bli en gitarrhjälteafton!! Jaa! :) Efter eftermiddagste-hänget.

2008-01-24 @ 20:07:59
URL: http://linnhelene.blogg.se
Postat av: ellen

Ja vilken bra idé!

2008-01-24 @ 23:28:43
URL: http://ellio.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback