En sån där dag

Idag är det lördag, kungen bland helgens dagar. Idag snörar horder av människor på sig sina finskor, kammar sitt hår med vatten och stänker på sig sin allra godast doftande parfym för att sedan bege sig av på något slags nattligt äventyr.
Det är lördag.

image119

Vad kommer hända alla dessa människor? Kommer deras drömmar gå uppfyllelse ikväll eller får de ännu en gång sin bubbla av fantasier söndertrampade?
Jag själv har vilodag. Gör inget alls av värde. Jag kombinerade frukost och förmiddagsfika. Drack kaffe, åt en smörgås och tätt inpå åt jag upp två pepparkakor, vilket både var gott och jag sparade massvis med värdefull tid. Men nu skäms jag lite.
Undra vad Lucy Ewing tycker om mig?


/Hank

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback