2400 kr/tim

Så har jag besökt käftmekanikern igen, låtit en vilt främmande människa grotta runt i min munhåla med vassa verktyg och betalat en skottkärra med pengar för det. Det är fan inte klokt vad dyrt det är.
Jag ogillar verkligen att gå till tandläkaren. Det är inte smärtan direkt, utan det nervösa inför och under en undersökning som får mig att bli blek om kinderna. Man ligger där i den elektriska stolen i väntan på domen medan tandläkaren mumlar tekniskt mumbojumbo.
-a3 saknas, b56 finns, här är det lite kolpanit i smaskugnen..Vad fan säger de egentligen? Jag spänner mig och skakar som en liten näbbmus när jag ligger och försöker lista ut vad deras kodspråk betyder. Har jag många hål? Blir det cpdyrt? Vad händer!?
Den där kvarten som de undersöker en på är fan helvetet på jorden. Man har ingen aning om vad som kommer att ske, om jag blir skyldig 395 000 kr eller får gå därifrån lyckligt lottad genom att bara behövt lyfta lite på locket till lädret.
Sen skulle jag bli glad om en tandläkare någon gång vågade stanna kvar i rummet medans de röntgar käften, men nu får man själv sitta där och få massa strålning genom kindknoterna.
Men, som tur var gick det ganska bra den här gången, men det var gränsfall. Så nu behövdes det bara bötas 800 pix för en kvarts undersökning, där jag fick både strålning, sönderpickat tandkött och dreggel över hela ansiktet.
Å inte ens lite bananlack kunde de snikna asen kosta på sig.

/Hank

Kommentarer
Postat av: Linn

Jävla banditer! Bananlacket är ju det enda roliga med de där visiterna! Hade du en lyckad helg i Gefle? Kram!

Postat av: Uffe

"The sweet is never sweet without the sour"

2008-01-15 @ 23:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback