Ska vi ut på havet?

Idag går vi runt lite på tå. Ovissa om vad som kommer att ske ikväll. Det kan te se sig så att vi kliver ombord på heltäckningsmattornas paradis och beger oss ut på internationellt vatten.
Men det hela är väldigt svagt och löst, så vi kommer nog inte veta förren vi är på terminalen och det är 5 minuter till båten tuffar iväg.
Det finns en jävla hatkärlek till färjor i mitt hjärta.
Under den lilla tid jag jobbade på dem hann min själ förvandlas till sot och jag tycker egentligen det hela är en pervers företelse.
Men ändå springer jag ombord på båten som ett litet barn. Sprider ut mina saker i hytten, står först i dörren till Tax-Free, köper oändligt med öl, blir pissfull, sjunger karaoke och nyper gamla tanter i röven.

Sån är jag.

/Hank

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback