Inspiration

Ikväll ska jag iväg på kalas. Frågan är hur fan jag ska så ihjäl tiden till dess. Jag ser tillbaka på de sensaste månaderna och konstaterar att det är nåt jag blivit sjukt kass på. Slå ihjäl tid alltså. Vet inte om det beror på att jag kanske varit ut 2 gånger på hela veckan eller att jag helt enkelt förlorat min annars eminenta kapacitet att underhålla mig själv.

Tidigare brukade jag få en känsla av upprymdhet vid vetskapen om att flera timmar me-time ska komma till daga. Nu känner jag mig mest otroligt uttråkad redan innan. Bara vetskapen att behöva umgås med mig själv är skrämmande. Undrar när dessa känslor switchade och varför i helvete frågade dom inte mig?

Som en varm förespråkare av coping försöker jag gå direkt till pudelns kärna och ganska snart slår det mig att det faktiskt finns en markant skillnad. Kan det vara så att jag tidigare låg nerbäddad med en fin örtkopp och fullkomligt överöste mina Ol´ Blues med diverse allsköns serier? Jag ser ju nuförtiden nästan uteslutande på TV och gamla repriser av O.C. Jag behöver nog ytterligare stimuli för att inte vrida mig i uttråkningsfrustration. Problemet är ju att jag nästan sett alla serier som finns. Eller?

Finns det nån vänlig själ som kan tipsa om en serie som gör att jag återigen kan, om inte älska, åtminstonde finna det en smula trevligt att umgås med Johan.

//Johansomfan

Kommentarer
Postat av: SteffoT

Ge filmen "into the wild" en chans. Eller serien dexter om du int sett den

2008-02-09 @ 15:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback