Hjärnsläpp och en timme i tunnlarna

Ikväll brast det sådär härligt i tankeverkstaden igen.
Var på väg hem från Johansomfan efter en kväll med popcorn, Cops och Svt. Jag hann precis på tunnelbanan hem, vilket kändes bra för jag hade verkligen ingen lust att vänta. När jag kommer till Östermalm, där jag ska byta tåg för att sedan åka två stationer innan jag är hemma small det till.
Hoppar av tåget och går över på andra sidan där skylten visar : Ropsten 2 min. Detta var mitt tåg som skulle ta mig hem, men här valde istället min hjärna att spela ett fult jävla spratt på mig. Den sa helt enkelt åt mig att jag inte skulle hoppa på detta tåg, utan att jag skulle med tåget till Mörby, som skulle anlända om 15 minuter.

Jag suckade och slog mig ner för att vänta in tåget. 15 minuter slog jag ihjäl genom att stirra på spåret och jag hoppade sedan på Mörbytåget. För att snabbt inse att jag var på väg tillbaka mot Johan.
Vilken symfoni av känslor som dansade runt i min kropp vid den insikten. Jag blev så obotligt jävla oxblodsförbannad på mitt huvud att jag hade lust att klämma det mellan tunnelbanedörrarna.
Nu var det bara att hoppa av vid nästa station, ta tåget tillbaka till Östermalm, som kom efter 17 minuter, för att sedan vänta 7 minuter där på tåget till Ropsten.

Nu är jag hemma.
Kukhjärna.

/Hank

Kommentarer
Postat av: ellen

var du full eller nykter henke?

Postat av: Hank

Allt jag hde innanför västen var en folköl...

2008-02-20 @ 09:33:29
Postat av: Linn

hahahahahaaaahaha. stackars henke.

2008-02-21 @ 09:21:43
URL: http://linnhelene.blogg.se
Postat av: Fröken Elak

Jag säger bara en sak:

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

Det kändes befriande att läsa detta.

Tack! :)

2008-02-27 @ 11:40:31
URL: http://michaelaks.blogspot.com/
Postat av: Fröken Elak

Vad exakt menar du med "Å du, prata aldrig bäbis om du inte menar det." Att jag inte ska prata bäbis om det inte är en bäbis? Eller att jag inte ska prata bäbis öht? :)

2008-02-27 @ 12:57:34
URL: http://michaelaks.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback