Bomblarm

Imorse trodde jag det var klippt. Jag tänkte, nu händer det. Tänker naturligtvis på den skräck vi svenskar alltid har i bakhuvudet. Invasionen från öster. Den röde björnen har vaknat.

Kastades upp ur sömnen utav att hela byggnaden vibrerar och ett öronbedövande ljud fortplantar sig stötvis genom väggar och tak. Huset var som en stor resonanslåda av typen seriekopplade-thunderkings-i-gul-postlåda. Helvete.

När det gått någon minut och några lågor fortfarande inte trängt genom mina fönster kom jag att tänka på en lapp som sitter nere i entrén, Jag drar på mig slacks och slippers. Tassar ner till lappen, och mycket riktigt. Där blir jag informerad att underhållsarbete kommer pågå i mitt hus under dagtid. Närmare bestämt bilningsarbete. Som tydligen periodvis ska komma att vara mycket störande. No shit Sherlock. Nu kommer det fina i kråksången. Upp till 8 veckor. 8 JÄVLA VECKOR. Jag tror fan inte att det finns en möjlighet i helvete att jag kan överleva det.

Nästa gång jag väcks av att dom bilar i källaren ska jag fan visa det lilla hantverkaraset hur man bilar en fejja.

//Johansomfan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback