Vill ni att jag ska röra köttet?

Var precis på Subway för att inhandla en rejäl smörgås till lördagsmiddag. Hittade en fin på menyn vars namn var Veggie Delight och allt verkade frid och fröjd.
Den lilla flickan i kassan tog emot beställningen och gick iväg för att hämta bröd och börja plocka på mackans innehåll.

Då ställer hon en för mig mycket märklig fråga.
Hon drar på sig sina hygieniska plasthandskar och ska börja gräva runt i tomatskålen då hon tittar upp och undrar om hon kan röra på köttet....
Jag tittar på henne. Förstår ingenting och klämmer ur mig ett litet; - Va?
Flickan kontrar med;
-Ja, är ni vegetarianer, eller kan jag röra på köttet?

Fortfarande ovetenade om vad i helvete hon menar säger jag att jag är veg.
-Ok, säger flickan, då rör jag inte på köttet.

Tack.

Men jag blir liksom att undra lite här. Varför vill hon så gärna röra på köttet?
Om jag nu beställer en smörgås med enbart sallad och grönsaker på så behöver hon väl inte vältra sig i köttsås innan hon gör iordning beställningen.
Eller har hon tvångstankar om att gosa ner handen i baconskålen innan hon lägger på tomat på min vegetariska smörgås?
För det var ju inte så att köttet och salladen låg hårfint bredvid varandra så att hon gjorde en ansträngning under upplägget. Hon behövde inte svettig och med darrande hand försiktigt fiska upp en gurkskiva bredvid kebaben för att vara snäll mot mig, eftersom jag inte ville att hon skulle röra köttet.

Fast, det var ju snällt att hon frågade.
Annars hade hon kanske lekt tivoli i köttburkarna utan att jag vetat om det.

/Hank


Kommentarer
Postat av: Anders

Cut her some slack. Det kallas intern humor. Hon fick väl en slant för att driva med dej. Trodde du var smartare än så....besviken.

Postat av: Hank

andersjävel.

2008-08-17 @ 14:01:57
URL: http://hanky.blogg.se/
Postat av: Anders

andersjävel? hmmm.....I´ll remember that next time I step of your mother....

2008-08-17 @ 16:03:48
URL: http://scorched.blogg.se/
Postat av: Anders

och du Hanky....jag saknar dej med....hihi...snutt...

2008-08-17 @ 16:12:52
URL: http://scorched.blogg.se/
Postat av: Uffe

Jag läste i en tidskrift för bebisar att det i Sverige finns folk som kallar sig för vegetarianer men som förtärer fisk. Mycket märkligt..

2008-08-17 @ 22:33:04
Postat av: Hank

jag vet uffe...jag är dålig.

2008-08-18 @ 07:14:34
URL: http://hanky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback