Märkliga

På mitt jobb finns det en hel del märkliga människor.

Som CocaColaTanten.
Hon måste nog dricka ca 10 cola per dag, men det märkliga för mig är inte att hon dricker så mycket, utan hur hon dricker. Hon har nämligen med sig en egen liten flaska, som hon med jämna mellanrum fyller på med burkcola hon har i sin lilla väska. Jag förstår att det är smidigare att ha en colaflaska med kork på, så hon inte dräller ut över skrivböcker och miniräknare, men varför inte bara köpa korkflaskor i så fall.
Det är kanske hennes dagliga rutin, att vid vissa klockslag fräsa upp en burk cola som hon sedan häller över till sin lilla korkflaska hon använt i de 15 år hon jobbat där.
Det börjar även synas att hon torskat dit på drycken. Hon är en kub. Lika bred som hög och med blonderat hår och översminkat ansikte. Jag undrar om det är colans fel? Att hon ser ut som en tuggummiluktande hårfrisörska med ett ansikte som en bulgarisk grusgång som hon varje dag måste täcka över med centimetertjockt smink.
Nej, sluta med colan.

Sen har vi Elvis.
Elvis har nog inte alla flingorna i paketet. Han smyger runt i nätbrynja och ser allmänt virrig ut. Han heter inte Elvis, men alla svenskar kallar honom så eftersom han själv sagt att han är Elvis största fan. Han ska tydligen ha 10000 skivor med Elvis. Jag visste inte att han spelat in så många skivor.
Igår förklarade Elvis för oss att man ska äta långsamt, annars får man ont i magen. Ja, sa vi, det är nog så. Då satte han igång med en lång utläggning om varför det är så, att magen luras att bli mätt om man äter snabbt.
Han hade tydligen varit en snabbätare innan han träffat en vis person som gett honom ätalångsamt-tipset. Igår spred Elvis det vidare till oss, så nu sitter vi alla stilla och äter långsamt på lunchen.

/Hank

Kommentarer
Postat av: Muddrarn

Hej!



Som nytillträdande presschef för "Hanky Loves Johansomfan" Måste jag å skribenternas vägnar be om ursäkt för det korta uppehållet från bloggen under helgen. Som Hank skrev nedan så har dom varit på en minifestival för att ladda batterierna inför hösten. Jag vet att många läsare är upprörda för detta men jag kan garantera att det lilla breaket kommer att gynna bloggen framöver.



Vi har även märkt att det florerar en hel del rykten om bloggen på många forum om varför grabbarna har lämnat landet under sommaren. Men då bloggen tämligen har exploderat av läsare under våren var vi tvungna att agera och sätta bloggarnas säkerhet som Prio 1.



Vid ankomsten till Sverige kommer även en liten presskonferense att hållas för att infa om höstens aktiviteter.



Mvh

Muddrarn

Press & säkerhetschef

HANKY LOVES JOHANSOMFAN

2008-08-13 @ 15:45:43
Postat av: Hank

Haha, nu har du din plats på Hanky.blogg.se! Välkommen in i gänget!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback