Tips till alla barn

Det finns saker som föräldrar lär barn från tidig ålder. Man skulle kunna så här i vuxen ålder kalla dem för tips.
Ett sånt skulle kunna vara "ät aldrig i sängen".
När man var barn tyckte man det skulle vara hur mysigt och häftigt som helst att halvligga i sängen, mumsa på middagen medan en Van Damme-film rullade i videon. Men man fick aldrig. Det blev stopp och middag vid det tråkiga bordet.

Nu när jag är vuxen kan jag göra som jag vill.

Jag skulle nyss avnjuta nykokta nudlar med en touch av makrill och tänkte att samtidigt som jag äter kan jag ju ligga i sängen och titta på någon serie. Varningarna om att aldrig äta i sängen var som bortblåsta.
Jag tog min fina lilla nudelskål, satte mig i sängen och skulle bara för ett kort ögonblick ställa ner den för att slå igång någonting på datan då tyngdkraften spelade ett djävluskt spratt med mig.

Istället för att ställa sig som en skål borde göra, vände den sig 180 grader ur min hand och lägger sig upp och ner, mitt i sängen. Jag stirrar på skålen. Vet vad som är under den.
Efter en sekund av tvekan lyfter jag upp skålen och ser den fasansfulla, kladdiga högen som är en blandning av räknudlar och makrill. Alla som någon gång har ätit makrill i sås, vet hur den ser och att den har en pikant liten doft och en röd färg som satan kokat ihop.

Det fanns inget annat att göra än att börja kraffsa upp röran som sakta spred ut sig ovanpå min säng. Då gör jag en ny upptäckt!
Längst under i högen ligger min mobiltelefon. Jag har lyckats med konststycket att vända upp och ner på en skål med nudlar, i sängen, precis på den plats min vackra mobil ligger.

Så ett tips till alla där ute. Hur coolt det än verkar vara så är det nog alltid bättre att äta sin mat vid ett bord.

/Hank


Kommentarer
Postat av: ellen

ush, nu kommer det lukta makrill i din säng i all evighet henke.

Postat av: Jennifer

hahaha du e bäst. :D fett kul

2008-04-04 @ 16:10:39
Postat av: kajsa

mohaha.. när johan berättade det här för mig idag trodde jag att det var nudelsoppa som det gällde.. så always look on the bright side of life, det kunde vart värre.

2008-04-04 @ 16:50:47
URL: http://lillaego1.blogg.se/
Postat av: Hank

Fast kajsa...har du sniffat på makrill i tomatsås någongång?

2008-04-04 @ 18:27:41
URL: http://hanky.blogg.se
Postat av: kajsa

nej usch makrill är ju äckligt ju..

2008-04-04 @ 20:08:35
URL: http://lillaego1.blogg.se/
Postat av: Linn

Men lilla lilla klanthenke nu då! Man ska visst lyssna på sina kloka föräldrar...

2008-04-04 @ 20:36:11
URL: http://linnhelene.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback