Solna Centrum

Har precis kommit hem från ett sjuhelvetes derby.

I Solna hade jag turen att få vänta en sisådär 20 minuter på bussen.

Där gjorde jag en iakttagelse. Jag vill påpeka att jag är helt neutral när jag påstår att kravallpoliser är det mest provocerande som finns. Jag förstår att dom har ett svårt arbete och jag är inte någon våldsromantiker. MEN så länge lagens långa arm uppträder mer uppkäftigt än en folkölshuligan kommer våldet fortsätta ett tag till.

En lite roligare iakttagelse gjorde jag på bussen, när den äntligen hade den goda viljan att plocka upp mig. För att spinna vidare lite på Hankys busskategori.

När jag visar upp busskortet vänder busschauffören demonstrativt bort blicken och säger med hela sitt kroppsspråk: Jag bryr mig inte ett skit om du har en giltig biljett, jag råkar bara köra det här skrället, Jag hatar SL precis lika mycket som du gör". Vardagspunk när den är som bäst och jag älskar det.

//Johansomfan


Kommentarer
Postat av: sara

du är fin du!

2008-04-15 @ 16:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback