Råstyrka

Jag hade varit ute på en provsmakning av öl, följt av en snabbis på Kelly´s när jag och två kamrater anlände hem till mig. Klockan hade kanske passerat 03:00 och Gärdet låg ganska mörkt och öde.
Min dörr in till huset hade dagen innan gått i baklås, så källardörren var det som gällde men när vi försökte ta oss in märkte vi att även den inte fungerade som den skulle. Den var stum, gick inte att rubba och en liten aning av panik började sprida sig i min kropp.
Den andra Henke som var med tröttnade och satte sig ner med en 3,5 i väntan på bättre tider, men jag vägrade ge upp.
Jag spottade i näven, gick ner till källardörren och framkallade sådan styrka att Karelin hade varit blå av avundsjuka. Jag skrek, blodådrorna på armarna poppade upp och spräckte min tröja medan huset drogs mot mig. Det började slå gnistor om dörren, kände att det började ge mig sig och fortsatte dra med den råstyrka jag besitter.
Sen stod jag där.
Med öppen dörr.
Hankys råstyrka hade talat och ståldörren fick skamset öppna sig.

/Hank

Kommentarer
Postat av: Natalie B

Hej!

Om du inte redan deltar, får du gärna vara med i min tävling: http://natalieb.blogg.se/tvling.html
Du kan vinna ett hemligt paket till ett värde av TUSEN KRONOR!!

Ha en bra kväll!

Postat av: Hank

Nej, jag vill inte klicka på din tävling bara för att du ska få massa träffar på din blogg.

2008-04-15 @ 22:03:49
URL: http://hanky.blogg.se
Postat av: kajsa

haha kan du inte unna henne ett klick? nu är jag jättesugen på att gå in på hennes men kommer hålla mig bara för att.

2008-04-16 @ 20:21:41
URL: http://lillaego1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback