Platt fall

Som jag skrev i inlägget innan så trodde jag förnuftet skulle stå som segrare denna afton. Jag borde bli aftonbladets nya tipsexpert för den högoddsaren gick in.

Som back-up för kvällen hade jag och Hanky tänkt sett vår vän Svappa på tv. Han gjorde nämligen debut i Superettan idag. Lämpligtvis så visades matchen på tv. Så vi hade laddad upp med folle och micropop. Tyckte båda två att kvällen, trots gå-på-lokal-suget, barkade åt rätt håll.

Tji fick vi. 8 minuter in i matchen blir karln utvisad efter en, i mina ögon, ruggig domartavla (SKANDAL, SKANDAL, EN DOMARSKANDAL!!). Incidenten resulterade dessutom i en straff för motståndarlaget. Det blev för mycket för Hanky och mig som inte ser något större värde i att fullfölja matchen.

Där satt vi med skägget i brevlådan med knäppta ölringar och poppade popcorn.

Räddningen blev Talang 2008. Bert, Tobbe och Soffi visade sig vara ett nästintill fullblodssubstitut för vår vän.

Så nu har vi legat tätt omslingrade och bara myst hela kvällen. Hanky går mot tuben och jag känner inget annat än tomhet.

//Johansomfan

Kommentarer
Postat av: kajsa

du är duktig du som kunde stå emot! Själv sitter jag percis hemmkommen efter en sådär lagom lyckad kväll som började med öl och andra tokigheter med hopp om dans på debban eller marie l. men som slutade med att sitta i baren på marie l och gäspa och bara längta hem efter sängen.. så imorgon är jag säker sjukt bakis för jag drack för mycket till ingen nytta och ska plugga dels till omtentan och dels skriva piss inlämningen.. och förhoppningsvis palla jobba lite oxå.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback