Kolmården

För er som inte visste det så har jag börjat ett nytt liv. Jag kallar det för Arbetsfasen. Man kan tro att det är ett tillstånd där jag finslipar en idé eller en tingest för att sen komma till en slutfas. Det är dock inte fallet utan betydelsen är den att jag jobbar. Jämt.

Denna lördag till ära skulle det arbetas i Kolmården. Kruxet var det att vi inte kunde börja vårat arbete förrän parken stängt vid 17-tiden. Det är ju faktiskt lite osoft på en lördagkväll när man vet att man vid avklarat arbete har en par timmar i bilen.

Med hemmet i åtanke river vi på i ett hejdundrande tempo. Är klara alldeles efter 20.00. Enligt ansvisningar på en skylt vid portarna ut ur parken blir vi informerade om att dom ska ha någon form av inbyggd "Sesam öppna dig!"-effekt. Man skulle alltså kunna köra sakta mot de små asen med resultat att de smidigt skulle glida upp och vi skulle vara ute. Resultaten blir dock inte det väntade. Dom där grindarna rörde sig tamejfan inte många millimeter.

Jag och chiefen åker runt på måfå i parken för att förhoppningsvis stöta på någon överbetald OB-traktamente-nisse i fejkuniform som kanske skulle ha den goda smaken att släppa ut oss. Jag visste att vi inte var ensamma inne i parken då jag tyckt mig se både kameler och nån elefant. Tyvärr verkade det inte finnas någon med rätt kromosomantal.

Efter in timmes irrande i parken blir vi utsläppta av två djurskötare som, av en slump, bestämmer sig för att göra en extracheck helt utanför schemat.

Det intressantaste i historien var hur jag reagerade på den här missödelsen. Den nya vårglada arbetarproletär-Johan satt sig lugnt i bilen och väntade. Med väldigt gott mod. Nåja, gott i alla fall. Istället för att haka upp sig på det ej ultimata lördagskvällsfirandet tänke han på de väldigt lättförtjänta pengarna han nu drog in på övertiden. Så har den gamla lättirriterade och arbetsskygga Johan svårt att tänka.

Sen har jag lärt mig att elefanthagar ser precis ut som T-rex-hagen i Jurassic Park. Fett värd vetskap.

Godnatt nu. Jag är trött och sliten och imorgon Söndag väntar ett nytt härligt arbetspass.

För kom ihåg Bröder och Systrar. En ledig dag är en förlorad arbetsdag.


//Johansomfan

Kommentarer
Postat av: Hank

arbete ger frihet..

Postat av: Anders

ja gillart

2008-04-27 @ 12:30:21
URL: http://scorched.blogg.se
Postat av: Anders

Äntligen har jag skrivit i bloggen igen. Kolla så får du se!

2008-04-27 @ 13:02:07
URL: http://scorched.blogg.se
Postat av: ellen

tur att inte lejonen åt upp dig.

2008-04-27 @ 13:19:53
URL: http://ellio.blogg.se
Postat av: Linn

Härligt med positiva tankar! Att vara ledig är silver, att jobba är guld. Eller nåt i den stilen...

2008-04-27 @ 17:07:51
URL: http://linnhelene.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback