Jag och Solen

När jag var yngre, i min blomstrande tonår, kunde jag ligga i solen och värma mitt skinn tills det fick en vacker, brun nyans. Det var liksom inga problem, jag kanske blev lite röd en kvart, men det gick snabbt över i en härlig, utomlandsfräsch Henke.
Jag har tills för någon sommar haft inbillningen att det alltid kommer vara så, att jag kan vara ute i solen en hel dag utan att se ut som en nykokt kräfta efteråt, men nu i min vuxna ålder börjar det bli att tänka om.

Igår var en löjlig dag.
Det var inlämnad tenta för min del, samt att tajmingen var perfekt för att Johan och hans Systrar hade precis skrivit en salstenta, vilket gjorde att vi möttes upp på Medis.
Vi bestämde oss för VitaBergen och utrustad med några öl begav vi oss till gräskullarnas gräskulle, där vi slog oss ner mot kyrkmuren.
Solen brände, stekte och värmde oss under denna, ursäkta min franska nu, men kukigt sköna dag. Det var vårens första parköl och den var fanimej perfekt.

Men.
För det finns ett men.

Jag satt i solen hela dagen. Jag struntade i min varnigen den brinnande bollen gav mig förra sommaren, då den nästan hade ihjäl mig. Då var platsen Rålis och jag har aldrig varit med om liknande. Min kropp var trasig, jag badade i alovera för att kyla mig lite, men det var fan knappt jag klararde mig.
Igår var denna varning borta.
Jag satt med mitt goa ansikte mot solen i fem timmar och nu väntar mitt straff. En näsa i samma nyans som Clownen Mannes.
Även pannan är lite färgad, dock endast upp till min mösskant. Ja, gott folk, ja hade mössa. För jag vet hur man kan lura sig på aprilsolen. Klä av sig naken och två veckor senare dö i lunginflamation. Nej, tack direktör´n!

Men nu har jag alltså fått en till läxa.
Jag är gammal, min hud är gammal, jag klarar inte längre av att tonårsola mig en hel dag utan att kladda i mig i faktorer av olika slag.
Det är mitt straff.
Men Indian-Josefin fick nog även hon sitt straff idag. Ugh!

/Hank


Kommentarer
Postat av: Linn

Du är ett äckel! Du och din Peter!! Jävla drägg.

Postat av: Linn

Ja det var ett bra förslag! "Jag ska undersöka min vän Henkes kropp" Och ack ja, det verkar problematiskt för oss att få till en öldate. Men å andra sidan är det ju snart Europafest :)

2008-04-27 @ 20:49:35
URL: http://linnhelene.blogg.se
Postat av: Hank

sant..europafesten kommer blir löjligt bra.

2008-04-27 @ 21:36:38
URL: http://hanky.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback