Hej då solen

Så var det den 29e april. Dagen då alla spelfantaster, i alla fall de som gillar Grand Theft Auto, att punga ut med sina slantar för ett exemplar av världens mest hypade spel.

Jag hade struntat i förhandsbokning. Som vanligt.
Det kändes lite korkat igår när jag på en spelaffär fick höra att det var helt fullbokat och min speltarm började skrika efter att lägga vantarna på spelet.
Då gjorde Johan en ypperlig upptäckt!
På elgiganten skulle spelet släppas, samt att det var 200 kr billigare än på "vanliga" spelbutiker.
Det var dags för mig att besöka Giganten av El och inhandla.

Jag tänkte först åka dit ganska tidigt, men tänkte sen att vafan, det borde ju finnas nåt ex kvar strax efter öppning, men när jag anländer dit en kvart före portarna slås upp möts jag av detta:

image229

Kön ringlade sig en bit ner på Kungsgatan och jag började inse att det kanske var liten chans att jag skulle få köpa till det nedsatta priset, men jag ställde mig snällt längst bak.
Börjar chittchatta med en grabb som kommer samtidigt och vi båda förundras över spelets storhet. Att folk har tältat i 20 dagar på Sveavägen för det, att det är som i Japan, där människor vallfärdar för ett nytt spel.

Efter 30 minuters kö kommer jag då fram till kassan och får till min glädje se att högen med spel kommer att räcka. Jag kommer få traska hem med det, stänga in mig och se om det är precis så bra som alla betygssättare har enats om.
Först måste jag ändå bli lite arg.
Det finns många idioter hät ute i världen och de som jag ska prata om nu är inte alls på samma skala, men jag blir likförbannat sur som en puppa.
När det är en kö, som antagligen har pågått sedan en timme tillbaka, borde man väl inse att man ska ställa sig i den. Men icke sa nicke, här kommer det muppar som när dörrarna slås upp glider in, före alla andra och ställer sig längst fram. Sen har de mage att klaga på att det tar lång tid.
Jag vet inte hur många som såg dessa snikare, jag stod för långt bak i kön för att säga till, men jag vet inte varför de släppte förbi dem.
Hade det varit en krogkö hade de blivit blodvite.

Men strunt samma.
Jag har köpte skiten, kommer få leva som en jude resten av månaden, om jag nu inte ska bygga ett staket åt Björn Ulveus. Men det är en annan historia.
Min historia nu är GTA IV.

image230

/Hank

Kommentarer
Postat av: Limp

Jävla nörd! Äckelnörd

Postat av: Steffo T

Gött jävla mos!!!!!Hörs om cirkus en månad då du tagit dig ut ur gta träsket genom någon taskig klinik....

2008-04-29 @ 21:18:31
Postat av: ellen

grattis henke.

2008-05-01 @ 11:41:26
URL: http://ellio.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback