Vilken Afton

Lördagens afton blev en sån där afton man sent kommer att förglömma.
Vi hade begett oss till min grannhåla Midsommakransen för att besöka Den Grekiska Tavernan, där kvällen skulle gästas av bland annat Lars Bygdén och Stefan Sundström.

Jag själv hade väldigt höga förväntningar på kvällen, eftersom båda dessa herrar ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Men kvällen börjar ju sådär, eftersom vi alla tre låtit bli att äta och tänkt att vi skulle avnjuta något smarrigt på stället. Där blev vi sjukt lurade på konfekten, eftersom när vi köat ett bra tag till matluckan får beskedet att spisen gått och lagt sig. Ingen mat. Så det blev att springa till macken ett stenkast bort och införskaffa en varsin sallad som vi slängde i oss utan att yttra ett ord till varandra.

Sen kommer vi till kvällens höjdpunkter. När Lars Bygdén klev upp på scenen blev jag helt såld. Helvete i min låda vad bra det var, så bra att jag fick Jay-Wee att sno hans spellista som snabbt åkte ner i baxarväskan. Efter det klev Baskery upp, som är tre systrar som innan spelat ihop i Slaptones. De var så löjligt tajta och bra och kvällens betyg steg ännu mera.
Och till sist kom han, min favvis, Stefan. Han hade hunnit bli lite berusad och skrattade och tjoad, glömde bort lite textrader men improviserade dit fina saker. Men det absolut bästa blev när den gamle räven Lennart " Fjodor" Eriksson från Ebba Grön gled upp på scenen för att tillsammans med Stefan sjunga helt underbart vackert. Vi var helt tagna alla tre och man kunde inte göra annat än att stå helt stilla med en tår i ögat och goosebumps över hela kroppen.
Ja, det var verkligen en afton att minnas.

Nu är det dags att fortsätta skriva uppsats. Samtidigt som jag skriver på mina 3 böcker. De kommer bli skitbra.

Kommentarer
Postat av: Linni

Då missade jag nåt med andra ord... Fan då. Var bara så satans trött, så det gick inte. Sluta inte fråga - jag hänger med snart! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback