Skräckfilmsafton

Igår var jag på en mycket trevlig tillställning. Det var skräckfilmsnatt på Filmfestivalen, det hela drog igång 23:59 igår kväll och det visades 3 skräckisar på rad. Här en sammafattning:

Film 1 : REC
En spanska film, som handlar om en kvinnlig reporter och hennes kameraman,som ska göra ett reportage hos en brandstation under nattetid. När de väl får en uttrycking för att rädda en instängd kvinna i en lägenhet brakar skiten loss.
Det hela är sett ur kameramannens filmkamera, tänk Blairwitch, och jag tycker det fungerar mycket bra! Vissa stunder kan det bli lite väl skakigt, när man springer runt och skriker med kameran i handen, men för övrigt höll jag på bruna ner mig. Det var längesen jag var riktigt rädd, men nu satt jag med rysningar och hoppade till hela tiden.
Så den får ett mycket bra betyg och känner ni för att bli rädda så se den!

Film 2 :
Room 205
Så till kvällens besvikelse. Ett danskt försök att vara otäck, handlar om en tjej som flyttar in i studentkorridor och får veta att det spökar i rum 205.
Historien är klart skrattretande, dialogen helt cp och filmen allmänt dålig. Publiken skrattade mest åt det hla spektaklet. Folk dör, tjej fast i en spegel..tja. inte så bra helt enkelt.
Det jobbiga var att regissören var där och skulle prata lite om filmen efteråt, undra om han satt och såg den med oss. Men som han sa, filmen hade fått annat mottagande vid visande för tonårspublik. Eftersom vissa scener med spöket var "hoppa till" scener kan jag förstå att folk kan bli rädda. Men inatt funkade det inte alls.

Film 3: Jack Brooks: Monster Slayer
Så till nattens splatterkomedi. Å jag gillar det! Det här var en rolig film, med roliga karaktärer och underbara specialeffekter. Sjukt tattiga monster som Jack ska slå ihjäl, men helt klart en rolig film!

Så det hela kalaset var väl klart runt 5 tiden imorse, då vi avslutade med en kaffe och macka på Centralen för att vänta på tunnelbanan hem.
Allt som allt var det en mycket lyckad filmnatt och jag önskar det fanns fler tillfällen att sitta på bio under en hel natt. Det är ju sjukligt fint.

Kommentarer
Postat av: Sara

Värsta myset och du ringer inte mej? Kul kille!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback