Inte igår

Nä, det var inte igår jag skrev något här. Men mitt internetlösa liv tillåter inte så mycket nöjessurfning och jag nyttjar ju nu nästan bara internet till skolrelaterade saker eller att köpa skit på tradera nu för tiden.

Men strunta i det nu, för det är fasiken vår ute nu! Igår luktade det lera utomhus och jag spatserade runt med glad min, lyssnades till vårfåglar som sjöng medans solstrålarna gnistrade på deras nypolerade näbbar. Livet är förbaskat lätt nu, med rolig skola, våren på väg och allt annat som fallit på plats. Det enda som jag känner mig lite trött på schlagerlåtar. Trodde det skulle bli lite lugnare på den fronten inom radio och Tv, men det är fan tvärtom. Jag förstår att man spelat dessa låtar om och om igen, runt och runt, här och där nu medans tävlingen, som även den är en utdragen jävla såpa som utklassar Sunset Beach i långtråkighet, varit i full gång. Enda behållningen är Luuk, som  varit mitt enda skäl att snegla på Ettan under lördagsaftnar. Men nu då tänkte jag i söndags, kanske man kan få höra något annar spelas på radion och slog naivt på p3, där någon slags topplista skulle redovisas och dra mig baklänges över alperna om inte alla jävla schlagerbidrag var med på den topplistan. Ok, jag fortsatte lyssna i hopp om att något annat, lite bättre skulle följa efter topplistan, men fan om inte allt handlade om The Ark eller stackarn som kom på andra plats.
Nu kanske jag låter lite bitter, men jag förstår att det är massor av folk som älskar schlager och det är jätteroligt för dem, men jag orkar bara en viss mängd varje år, och den kvoten är nu överfylld. Låt mina öron vila ett tag nu, för jag antar att det kommer bli massa mer när den riktiga tävlingen går av stapeln. Synd bara att inte min favorit, Caroline Af Ugglas vann, eftersom hon var helt klart bäst.

Lustigt att någon kallad Anders?, läst mitt apgamla inlägg om Tjorven och retat sig lite på det. Men jag kan inte förklara varför jag ogillar henne Anders, det bara är så. Jag tycker hon är jobbig, skrikig, tar massor av plats och allmänt uppkäftig. Men du får jättegärna tycka att hon är en sympatisk prick och det är det säkert jättemånga som tycker, men jag skulle inte vilja hänga med henne, så är det bara. (Oj, vad Pk jag var nu.)

Nä, nu är det dags att ropa in lite skrot på Tradera, sedan äta en bit mat, kanske godis, för att sedan antagligen avnjuta en kall öl.
Men på återseende, det var roligt att bloggskriva igen och jag ska försöka uppdatera lite oftare nu när våren är här.

Kommentarer
Postat av: ellen

good to have you back hänk!

fy fan vilken vårdag det har varit idag eller!! :) helt underbart!

kram och lyckliga vårkänslor på dig!

Postat av: ellen

en utmaning till dig på bloggen men du har väl inte tid med det nu förstår jag när du aldrig är på nätet.

2007-03-12 @ 17:02:28
URL: http://ellio.blogg.se
Postat av: Mr Eardrum

Det var tamejfan pa haret broder.. Jag var sa sjukt nara att stryka dig fran listan over, inte bara vanner, bekanta.. Ok.. men nu ar du nastintill forlaten... nog om det.

Maste saga att jag sitter har med ett ruggigt belatet flin efter att jag nyss insupit vetskapen att akis skaffat crib i ostby... sa javla helgjutet..

Ok foresten.. sta pa dig... Fet-Tjorven ar inget annat en an skrytsam oformlig degklump i rakt nedstigande led fran hin hale sjalv... End of discussion!

Puss min favvoflintis!

2007-03-14 @ 22:50:14
Postat av: Anonym

Det var tamejfan pa haret broder.. Jag var sa sjukt nara att stryka dig fran listan over, inte bara vanner, bekanta.. Ok.. men nu ar du nastintill forlaten... nog om det.

Maste saga att jag sitter har med ett ruggigt belatet flin efter att jag nyss insupit vetskapen att akis skaffat crib i ostby... sa javla helgjutet..

Ok foresten.. sta pa dig... Fet-Tjorven ar inget annat en an skrytsam oformlig degklump i rakt nedstigande led fran hin hale sjalv... End of discussion!

Puss min favvoflintis!

2007-03-14 @ 22:51:26
Postat av: elsa

haha, va stört att dom hade ett program om växjö. men vattentornet är verkligen sjukt galet. nån åker inne i stan har jag däremot aldrig sett. eller, jo kanske men vadå vad sa dom om den?

om människor är inåtvända vet jag inte så mkt om för jag tror inte jag umgås med nån inföding, men däremot har jag ju belägg för att rätt många smålänningar över huvud taget är jävligt mysko.. så inåtvända kan nog inkluderas i mysko.

kram!

2007-03-14 @ 23:02:53
URL: http://ellio.blogg.se
Postat av: "Slapp fangarna loss det ve çç

Jag trodde du hade gatt och dott, har haft ett flertal somnlosa natter! Andas in varluften broder for snart kommer jag hem och forpestar den

2007-03-14 @ 23:28:30
Postat av: Slapp fangarna loss det ar var!!!!

Jag trodde du hade gatt och dott, har haft ett flertal somnlosa natter och otaligt manga timmar till grubblande om vad som kan ha hant dig! Andas in varluften broder for snart kommer jag hem och forpestar den! Tankte passa pa att smycka min kropp nar jag ar i NY!

Puss snuffsan

2007-03-14 @ 23:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback