Home of the brave


Var och såg Djungelboken på Stadsteatern igår, mycket bra! Det var en fin dag, med strandpromend i solen till stan, sedan teater. Men som vi förstått kan det vara lite riskabelt att gå på en klockan 13- föreställningen och mycket riktigt så var salongen nerlusad med skolbarn. Ni vet hur skolbarn är, vissa jättesnälla, som tycker att teater är spännande eller bara vet och förstår att man ska försöka vara lite tyst under föreställningen. Men sen finns det de som inte förstår, kanske lite svagbegåvade, som pratar, skriker, kastar grejer och bara beter sig som offer som vill bli ihjälslagna av en irriterad teaterbesökare.
Men utöver detta så var det kanon och detta var den första pjäsen i vårat nya teaterliv, där redan massor av pjäser ligger inbokat på schemat.

Just nu sitter jag och tittar ut över Stockholm och vattnet. Klockan är 07:42 och det ser ut att bli en strålande dag även i dag. Blir nog lunch utomhus idag, eftersom jag antagligen ska sitta på Kungliga Biblioteket hela dagen och skriva om rysk montagefilm och fransk surrealism. Ska bli apskoj.

Vad mer har hänt? Inte så mycket tror jag utan jag lallar vidare i vårens härliga sol, skrattandes, ropar "barnen plockar smultron" högt mot förbipasserande människor, petar på hundbajs med små pinnar pch sjunger bitar ur " Home of the brave, land of the free". Ja, det är fortfarande vår, även om väderfolket på Tv varnar om kyligare väder nästa vecka men det skiter jag fullständigt i just nu, för nu är det fint. Sen är jag fortfarande lite självisk för även om jag förstår att det måste vara tråkigt att er resa snart börjar gå mot sin slutetapp, så längtar jag så fantastiskt efter er pojkar. Det är dags att komma hem nu Steffo och Wally. Våren är här och jag och mina folkisar dricker inte sig själva i alla parker som bara ligger och väntar.

Viva la revolution.

Kommentarer
Postat av: snellie

hahaha! peta med pinnar i hundbajs.. *lol*

2007-03-15 @ 11:17:50
Postat av: Johansomfan

Jag saknar dig med... fast jag skulle nog kunna tanka mig att vara ute en sisadar par ar till.. Dessutom har jag ett jobbigt problem.. Jag kan inte bestamma mig om jag ska ga pa hockeyderby Rangers-Islanders el om man ska kika pa lebron i NY.. hmmm

2007-03-15 @ 19:53:25
Postat av: Steffo Livsnjutaren

Trakigt men sant stunden ar snart kommen for destination Sverige! Hoppas du haller pa att dona med ett riktigt fint barnkalas tills att vi kommer hem!!! Saknar dig med min skaggiga lilla brillfisk!!!! Puss pa´re snuffsn

2007-03-17 @ 00:15:20
Postat av: Linn

Men gud vad mysigt med teater! Och jag håller med... sånna gånger ska man helst undvika att ha ungar omkring sig. Hur har du det med allt Henke? Går det bra i skolan? Hoppas hoppas! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback