Svårt med kuvert

Ibland undrar man hur det fungerar. Om du själv ska lägga ner kuvert i en blå låda och du kommer fram till lådan där det står;
"Små kuvert" vid en blå låda och "Stora kuvert" vid en annan blå låda. Det finns nu alltså två blåa lådor du får välja mellan beroende på vilken storlek det är på kuvertet du ska skicka. Ok, alla hänger med? I din hand har du ett stort kuvert, vilken låda väljer du? Den för små kuvert eller den för stora kuvert?

För oss som tycker detta är en väldigt enkel sak verkar ju detta som världens dummaste grej att fråga. Men här på mitt jobb finns det en våning där många, jag skulle kunna säga mertalet, är födda med en diamantprydd silverslev i sina överklasskäftar. På den våningen räknas backslick som den enda tänkbara frisyr man kan ha och här går 20-åringar kostymklädda trots att de jobbar som simpla telefonhoror.
Folket på denna våning skriker verkligen överklassbrats så det ekar över hela mitt flintskalliga huvud och jag kan verkligen inte ta dem på allvar. Inte när man sitter som en typ av teleförsäljare men klär sig som direktören för Swedbank.
Men tillbaka till frågan!

Det här är vad som hänt. Vi ställde upp två blåa lådor på bratsvåningen, så att man då skulle lägga små kuvert i den ena och stora i den andra. Vi skrev ut skyltar och fäste framför lådorna så det klart och tydligt står instruktioner om man är svagbegåvad.
Funkar det?
Nej.

När man kommer och ska hämta posten ligger den som ett berg över lådorna, ingen verkar ha förstått vad som menas med detta. Detta experiment med lådorna gjorde mitt förakt för den vidriga våningen att öka ännu mera. Jag menar herregud, jag är en simpel vaktmästare som förstår detta på en gång. Men dom små 20-åriga kostymerna verkar inte förstår någonting.
Jag antar att de på morgonen börjar grina när de blandar o´boy i filmjölken. Jävla idioter.

Kommentarer
Postat av: Linn

Jaså, har du en sån lista? Nä vänta inte med det, då har jag ju åstadkommit nånting iaf... :)

Postat av: Linn

Haha förresten. Men har ni skrivit måtten på kuverten då? De kanske blir osäkra på vad som är litet och vad som är stort? :)

2007-01-10 @ 12:52:07
Postat av: ellen

haha va roligt det är med dumma bratz. berätta mer om dom.

2007-01-10 @ 15:13:57
URL: http://ellio.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback