Svårt med kuvert, Sagan Fortsätter

Som jag beskrev häromdagen i mitt lagom bittra inlägg så verkar det som det inte har plogats ända fram hos de små überkostymerna på en våning här. De klarar inte alls av kuvertproblemet utan löser det på sitt eget sätt, nämligen att kasta allt i en hög. Detta skapar ju ännu mera jobb för mig och det är ett problem, för jag ogillar jobb.
Så, som jag sa så skulle vi förenkla för alla genom att lätt låta dem sortera stora och små kuvert själva. Lätt som en plätt, men det gick ju helt åt skogen. Jag hade en liten förhoppning att det bara var en inlärningsperiod, att de måste öva lite eller kanske bara ha en liten kurs i om hur man skiljer på stort och litet kuvert, men dra åt skogen om vi inte fick klagomål igår!

Det var någon pjatt som var ansvarig för überkostymerna som kom delade ut nya ordrar till oss. Instruktionerna vi satt upp skulle genast tas bort och systemet skulle göras om. Det hade tydligen blivit på tok för svårt för überkostymerna att posta sina brev nu, på allvar alltså. Jag blir nästan svimfärdig.


Så nu är det ett nytt försök som ska göras, nu ska de få lägga sina kuvert i två lådor, en för A-post och en för B-post. Storlek spelar ingen roll, utan det får lilla jag ta hand om sen. Så det löstes ju på bästa tänkbara sätt det här, überkostymerna får det så enkelt som de nästan bara kan för att posta sina kuvert och jag åkte på så mycket jobb som möjligt för att sortera skiten.


Men de ska inte få vinna. Aldrig en chans.


Kommentarer
Postat av: elsa

Det kanske är bäst så ändå eftersom det bara verkar vara du på det där bygget som har tillräckligt med brains för att sortera kuverten rätt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback