Omfattande strömavbrott

Det är meddelandet man verkligen vill höra när man traskar in på tunnelbanestationen som en zombie på morgonen.
"Tyvärr är det omfattande strömavbrott på tunnelbanan söder om stan och ersättningsbussar åker ibland, men är apfulla med folk som armbågas, svettas och luktar gammalt. Ni kan ju stå och vänta på perrongen tills strömmen är tillbaka, men det vetefan när den är det så det kan ju dröja. Vilken osis att ni inte visste om detta och istället för att springa runt här som fån, kunde ni ligga kvar i sängen en timme eftersom hur det än blir så kommer ni försent. "

Alltså blev det en massa meckande för att ta sig till jobbet imorse, men tillslut kom jag hit. Men det är fan ingen humor att vara zombietrött, så att man bara vill kasta väckarklockan åt helvete när den börjar skrika på morgonen och sedan bli utsatt för såna här dumheter.

Men något som var positivt var att när jag vaknade imorse fanns det två väntande sms på min mobil. På det första stod det att om jag sov så missade jag Hotet från underjorden 4, som sändes vid halv 3 tiden på Tv4.
Det andra var mer märkligt, samt från en annan person, och där stod följande:

" Satan hör din bön. Du skall i evig tid brinna hos Honom."

Det piggade upp och gjorde min frukoststund mycket trevligare.


Kommentarer
Postat av: elsa

vadå, vem var det som skickade det om satan?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback