Internetlös

Ja, jag hinner inte blogga något nu. Eftersom det inte finns något internet indraget till vår lägenhet kan jag inte skriva så mycket inlägg nu för tiden.

Men små uppdateringar som hänt:

Jobbet är slutat. I fredags lärde jag upp Röris som nu blivit vaktis, eftersom jag inte är vaktis längre. (Hoppas du hänger med i svängarna Elsa). Han har nu alltså tagit över mitt gamla jobb och jag håller tummarna att han inte kommer rasera allt fint jag byggt upp som vaktis på det gamla kneget. Men jag litar på honom.

Inflyttningsfest i Trollis.
I lördags var det välkommen-till-oss-fest ute i Trollis, eftersom Mr R köpt hus!! där. Galet. Vuxenfest tänkte jag och köpte en skitful blåbärspaj-form i inflyttningspresent, vilket inte uppskattades så fruktansvärt mycket tror jag.
Men kvällen gled på bra, Mr R hade ställt upp en flaska svart absinth på spritbordet, vilket jag inte var långsam på att upptäcka.
Framåt småtimmarna började som vanligt kriget. Kriget mellan de blå och oss ( eller, det var bara jag) röda. Diskussionerna började ganska sansat, men övergick snart i fula ord, pajkastning och allämnt höga röster. Precis som det ska vara. Jag fick ta emot mycket skit eftersom jag var ensam mot 5 stycken galna blåbär som till synes har kastat bort alla tankar på mänskligt värde.

Skolstart.
Ja, nu har jag börjat studera. Jäkligt längesen om man tänker efter, för jag kan inte riktigt räkna 3 år på Konstskolan som samma sak. Nu är det föreläsningar och filmvisningar om dagarna och jag tror jag trivs som fisken i vattnet. Känns hur kul som helst att veta att jag nästa dag kommer lära mig något nytt, få lite mer vidgade ögon och öka på mitt förstånd lite.
Ja, jag tror det kommer bli toppen. Det drog igång direkt med att skriva en analys på en fransk liten kortfilm tills på fredag. Jag kom på mig själv trippande hem, satte igång datadonet direkt och började skriva. Var så peppad. Bra.

Ja, svårt att spara ihop massa saker att skriva om så ibland. Nu är snart tiden ute på den här hyrdatorn oxå, så jag ska hem och äta vårrullar, sen blir det folköl och om vi orkar Landet.

Men så fort internet flyttat hem till oss ska jag skriva lite mer här, även jobba på min majspäjs-sida, tjat-Elsa. =)

Kommentarer
Postat av: tjat-elsa

Ja jag väntar och jag väntar. På att du ska börja majspäjsa på riktigt.

Haha jag tror jag kan räkna ut vem Mr R är. Har jag rätt? Den blå killen från forna tider. Tokigt att han har köpt hus. Om det nu är han.

Hoppas ölen smakar som sagt.

Tjinkalonka

Postat av: Linn

Men hallå. Ni får inte överge bloggen för det där jädra MySpace. Vad är det för skit? Jag vill också läsa om dina bravader Henke, här!

2007-01-24 @ 14:16:55
URL: http://linnhelene.blogg.se
Postat av: Johansoman

Hej kare van (allsta van som i kompis, inte van som i skapbil amnad for banditer)!

Fan va kul att du trivs med plugget, det ar du vard efter sinnessjukt manga manader med griseri at overheten!

Peace out!

Pura Vida /Wally

2007-01-26 @ 19:46:36
Postat av: ellen

henke, kom tillbaka!

och kolla mitt senaste inlägg. http://ellio.blogg.se/290107204737_kolla_vad_linea_hittade.html

2007-01-29 @ 22:12:48
URL: http://ellio.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback