Grötkropp

Känns som hela kroppen är full av gröt, den är svår och jobbig att styra och använda idag. Som en skål med gröt alltså.
Jag tränar även idag på att se upptagen ut vid mitt skrivbord, fast jag egentligen inte gör ett skit. Just nu tipsade Aftonbladet mig om att jag kan se om jag har släktingar i staterna, rika såklart, annars är de inget att ha. Så nu ska jag ägna mig en stund åt findmypast.com och se om min släkt finns med.

Annars är det som sagt en sjukligt seg dag, klockan tickar sakta, jobbet är tråkigt. Som tur är blir det öl efter jobbet, så det är mitt enda mål idag. Annars får jag tänka att detta är näst sista onsdagen jag kommer jobba. Då känns det lite bättre.

Och tydligen ska Smashing Pumpkins återförenas och ut på turne igen. Skvallret säger att de ska spela på stora festivaler i Europa i sommar. Roskilde. Kom igen. Det vore förträffligt.

Helvete, en och halv timme kvar nu. Då gör man så här:

Lektion i lökning
Suckar högt och kliar sig i huvudet. Lutar sig fram mot datorn som om det står något på den som man inte riktigt förstår. Ha gärna en hög med papper på skrivbordet som du kan bläddra, gärna flera gånger som om du inte hittar det papper du ska ha.
Ta en klunk vatten och luta dig tillbaka.
Använd gärna post-it lappar, sätt dig och skriv massa skit på dem, eller rita bilder och skriv dikter, men så att det ser ut som om du skriver saker du ska minnas.
Sen det kanske viktigaste, ha alltid en jobbrelaterad grej på datorn uppe. Det kan vara en excelgrej, jag brukar även använda mig utav mailen, som om jag komponerar ett bra mail till någon kollega. Sen är det bara att surfa runt som du vill, men övning ger färdighet. Ibörjan blir du säkert påkommen med att läsa kändisskvaller på arbetstid, men snart kommer du öva upp dina färdigheter så du känner om någon i chefsposition är på ingång och då snabbt kan klicka upp din jobbrelaterade sida.

Så funkar det.
*Suckar högt och lutar mig fram mot datorn*

Kommentarer
Postat av: Linn

Haha, precis så gör jag i skolan när jag sitter vid en dator i biblan...

2007-01-11 @ 14:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback