Dags igen

Måndag igen. Helgerna rusar på i ett läskigt tempo och man vaknar upp på måndagmorgon, yr och förvirrad och släpar sig ut genom ytterdörren.
Helgen har varit bra, med två biobesök och en karatefylla.

Det var Prestige och Babel som beskådades på biograf och det var mycket fina filmer, men Babel tilltalade mig mest och är verligen en film som berör. Prestige var mer underhållning, fast även den bra. Röris föll pladask för Prestige som var den bästa film han sett på mycket länge.

Igår söndag hade jag en av de slappaste dagarna på länge. Vaknade vid lunchtid, slog på den magiska Tv-apparaten och upptäcker till min lycka att Pippi På Rymmen precis börjat! Bara att ligga kvar under täcket och avnjuta lite Pippi. Efter det spelade jag Super Metroid på Super Nintendo i några timmar och vips var klockan 17.00. Mycket bra. Då klev jag upp ur sängen, duschade, åkte ner på staden och drack två öl innan biografbesök. Som sagt, en mycket bra dag.

Men idag är det dags igen. Dags att ta ett djupt andetag, ringa chefen och säga upp mig. Japp. Nu ska det slutas igen. Det känns helt underbart!

Det är nämligen skola som är på tapeten och den börjar runt den 20:e januari så därför måste en uppsägning äga rum idag, så jag hinner sluta innan skolväskan ska snöras runt axlarna. Helvete vad kul. Återkommer med rapport om uppsägningen under dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback