Tomtemössa

Nu är det såhär, jag vet att det är jul och mys, man kanske känner sig lite pirrig och tokig men det är INTE ok för vuxna människor att flanera runt på befolkade platser med tomtemössor på sig.
Jag vet inte varför folk tror att det är ok.
Självklart är det ok om ett barn tycker det skulle vara fräckt att ha tuff tomtemössa på sig när man handlar sina julklappar med mamma och pappa, men ta er i kragen nu alla föräldrar och vuxna, ta av er tomtemössan när ni beger er ut i civilisationen. Ha den på er hemma, eller om ni ska dricka glögg med goda vänner, men gå för fan inte och handla två liter mjölk med en dammig gammal tomteluva på er. Det utstrålar något slags rop på hjälp tror jag.
Jag förstår att det kan vara svårt att motstå att se ut som ett mongo när det är några dagar före dopparedan, att man bakat pepparkaka och istället för sin vanliga fleecehatt har kvar den rödda mössan när man ska iväg och handla de sista klapparna. Vi kan sätta en regel, jag ska inte vara för hård på er som älskar att spexa till det på Willy´s. Låt mössan sitta kvar på huvudet om du är hemma, hos vänner, ute och delar ut julklappar, ute på gården och skottar snö, piffar upp sexlivet, men snälla, strunta i den om du ska ut på tätbefolkade platser så som ett köpcentrum eller liknande.
Jag vet att det bara är jul en gång om året och att det kanske känns lite ledsamt att inte få visa upp för alla okända människor runt om er precis vilken rolig och tokig jävla prick du är som har tomtemössa på sig.
Låt barnen ha dem ifred istället.
Eller strosa runt hemma i den hela julhelgen.

/Hank

Kommentarer
Postat av: ellen

hahaaaahaha, du har så rätt min vän.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback