Som en skamsen liten gris

Jag gjorde något fult igår, något smutsigt och dåligt som får mig att må illa idag.
Jag hade precis kommit hem från en natt på stan, jag var hungrig och godissugen, och där i fönstret hemma hos mig stod den. Chokladkalendern från ÖB.
Jag åt upp dagens datum. Jag öppnade en lucka till. Tittade mig runtomkring utifall någon skulle se mig, sedan svullade jag i mig choklad ända fram till julafton. Jag lovar att om kalendern hade gått längre hade jag fanimej öppnat alla små luckor ända fram till påsk.
Men idag känner jag dålig. Som en liten gris som inte ätit tillräckligt och inte får gå till slakt. Jag har gjort något förbjudet och antar att tomtefar kommer strunta i att knacka på min dörr, så jag får stå och skämmas i ett hörn med choklad på kinderna.

Av. Hank


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback