Julstämning

Idag åkte jag ut till köpcentrumet i Valbo, som fått det tveklösa homonamnet "Köpis". Det skulle jag aldrig gjort.
Jag hade inget direkt ärende dit, utan följde med Negroiden, hans syster och ett litet barn som tänkte julshoppa lite. När vi anländer får vi se på sånt där härligt, äkta julkaos. Det är tamejfan bilar överallt, parkeringsvakter som springer runt och försöker dirigera äldre herrar i bilar. Inget lätt jobb.
Efter två varv runt "Köpis" så hittar vi till sist en liten lucka där vi kan landa bilen.
Vi börjar med det viktigaste inköpen, nämligen glögg på systemet och där får vi smaka på vad "Köpis" har att erbjuda dagen till ära. Det är varmt som i helvetet, galna tanter som knuffas och en pikär svettdoft som höjer sig över sprithyllorna och man vill inget hellre än, ursäkta mitt ordval nu men, döda alla.
Vi fortsätter sedan in i själva kärnan på "Köpis" och där är det så jobbigt så jag inte ens orkar skriva om det. Det är nog paradiset för alla blåhåriga kärringar med stora guldsmycken som på sin fritid gillar att jävlas med personalen på den lokala ICA-butiken. För här finns inga regler längre utan endast överlevnad. Vi ger upp ganska tidigt, eftersom ingen av oss har tagit med oss yxor eller svärd för att ha någon möjlighet att slå sig igenom köttberget av människor framför oss. Det är en vägg. Som luktar jolmigt.

Nä, fy fan för julshopping.
Nu vill jag istället att ni tar den ni har bredvid er i handen, häller upp en kopp glögg och tittar på det här lilla klippet om vad julen egentligen handlar om.





/Hank

Kommentarer
Postat av: ellen

Men ditt arsel jag var ju också på köpis idag! Varför letade du inte upp mig?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback