Charity

Jag hatar välgörenhet, och då hatar jag inte mycket (nåja)!

Så här i juletider kryllar det av diverse annonser som ska stimulera vårt dåliga samvete och på så sätt få oss att lätta på lädret. Man skulle kunna tro att detta är nåt fint. Det kan det också vara, så länge man bidrar och sedan håller käften om det. Så fort man däremot börjar knacka sig för bröstet och i tid och otid "råka" ventilera sig om hur jävla duktig man är så har fokus totalt flyttats från att mätta Biaframagar till att öka sitt eget välbefinnande på deras bekostnad. I realiteten är det senare alternativet alltför vanligt förekommande, inte minst i alla dessa jävla galor som vi hela tiden blir tvångsmatade med.

Skulle man inte kunna lägga lite skattepengar till att fördela världens så sneknullade finanser och på så sätt på allvar få saker att hända. Bara en tanke.

Jag skulle fan hellre slicka upp Pol Pot i brygga än ens önska biståndsminister Gunilla Carlsson en någolunda god jul.

//Johansomfan

Kommentarer
Postat av: sara

men hallå? jag då, som ger pengar och pratar om det, men gillar du väl ändå? du är bara sur för att du är så fattig så du inte kan stilla ditt eget dåliga samvete genom välgörenhet,eller ens köpa mat.

2007-12-18 @ 21:11:30
Postat av: Linn

Men hallå Johan, vilket språk du har! och du som klagar på att jag svär så mycket!! Skärpning. man blir ju generad.

2007-12-19 @ 17:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback