Dubbelkryssning så in i helvete

Vad gör man en måndag då bakfyllan ligger osande och den härliga bakfylleångesten håller på att kicka in, jo man skjuter upp skiten och åker på dubbelkryssning. Nu kanske ni undrar vad dubbelkryssning är för något och här är en ledtråd:

Wally -  Vi vill åka igen.

Jakob på Birkterminalen - Jaså, ni kör en dubbelkryssning.

Vi - Att vi gör.

Japp, vi hade alltså tagit oss ner till Birkaterminalen i måndags och lyckades få billiga hyttbiljetter till en 22-timmars kryssning till vackra Mariehamn. Hysteriskt glada hoppar vi på båten med 10 minuter kvar innan avgång, styr upp massa öl och GT innan vi sätter igång att hårdrocksfesta i hytten och jädrar vilket party det blir. Jag och Wally dansar skiten ur dansgolvet, vi hittar min Baby yrandes på Mariehamns gator runt 3 snåret och vi är allmänt onyktra.
När vi vaknar på tisdag känner vi alla tre sorg över att vår resa börjar ta slut så vi bestämmer oss för att åka igen, så efter anländan till Slussen traskar vi till snälla Jakob som säljer tre nya biljetter till oss och vi beger oss ut på havet ytterligare en gång, bara för att denna resa ta ut svängarna ännu mera. Ska inte förtälja allt, för som vi brukar säga, " What happens on Birka, stays on Birka", men att Wally vaknar upp med stulen t-shirt och sugmärken på magen efter en 37-årig man som visslat hårdrockslåtar för oss säger nog det mesta.

Det enda som var tramsigt med resorna var att jag på tisdadkväll kommer på att jag skulle ju vara statist på onsdagen. Det som jag gått och väntat på, till och med varit till SVT för att prova kostym, missar jag nu eftersom jag åker två vändor till Åland tillsammans med 200 pensionärer. Fast jag tycker det var på ett otroligt filmstjärnevisjag missade inspelningen, för vad gör man inte för en DK. Statistroller är gay.

Jag och Röris var istället moviestars igår, ( torsdag ), när vi traskade ner för röda mattan på galapremiären av Gangster. Fotoblixtarna smattrade, även om de antagligen inte fotade oss, men det var ändå förbannat roligt, det bjöds på champagne och sedan premiärvisning av filmen tillsammans med skådisar och annat löst folk. Tyvärr var filmen en av de fruktansvärt sämsta jag sett och jag klarade ibland inte ens av att titta. Antar att producent-Collert går i konkan nu, hoppas nästa det oxå eftersom det här var löjligt dåligt.

Kommentarer
Postat av: Linn

Hahahaaa! Du är galen. Men varför får ni gå på massa skumpa-popp-partyn? Hur ligger det till egentligen? Och varför blir det aldrig nå ölande Henke? I wonder. It would be a lot of fun! Jag mår bra tack, hoppas du gör detsamma! Kram!

Postat av: ellen

men hahaha fy fan henke du är rolig. dubbelkryssning så du missar din första statistroll. hahahaaaa. schtekare.

2007-04-26 @ 16:02:33
URL: http://ellio.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback