Dockteater, dålig service och tenta

Igår var det teater igen och den här gången skulle Ett Drömspel av Strindberg avnjutas. Det som var spännande var att det skulle vara en blandning av skådisar samt dockor men en besvikelse infann sig ganska snabbt. Det var kul att se något annorlunda men ärligt så var det ganska fattigt. Tufft med dockor som nästan blir levande men en känsla av ofullkomlighet befann sig i min kropp efteråt. Hoppas nästa teaterbesök blir bättre.
Efteråt så kom den där känslan efter öl som man kan få vilken dag som helst, även lite hunger fanns där så vi begav oss till ett asienställe där man kunde svulla buffé. Sushi, wok, friterat och öl sätter fart på humöret men  vart i hela helvetet försvann servicen? Vår japan som fixade vårt bord försvann som en humla under vintern när vi börjat äta och när vå öl var slut vill man ju gärna ha lite uppassning, men icke. Jag är ingen snobbgäst sådär, men är man på restaurang och betalar en liten summa så vill man ju gärna få lite påpassning, ingen ryggmassage men iallafall påfyllning av dryck. Nädå, vi fick hitta en ny japan som skulle fixa öl, men tyvärr kunde hon inte riktigt med ölkranen så hon spenderade 10 minuter med att hälla bort skum. Sedan började alla spåra där och flytta in utemöbler och då struntade man helt i att lyfta möblerna utan släpade dem runt hela stället så att prata bredvid en högtalare på ett discotek verkade som rena barnleken. Men skit samma, maten var god och man blev mätt men vi fantiserade lite om att vara anonyma matkritiker så man kunde skriva sönder det där jävla turisthaket.

Idag skrevs det tenta, var sjukligt nervös eftersom det var en stor jäkel. Men det känns ganska bra och jag tror att godkänt borde vara kirrat i allafall. Så ikväll ska jag inte tänka på filmhistoria alls utan bara dricka öl och må bra. Måste bara hem och toppa frisyren eftersom jag efter att ha klippt mig igår blev informerad att jag missat massor i nacken, så små fina tofsar stack ut här och där. Inga synthtofsar var det heller.

I helgen ska det sparkas boll och jag trot helt ärligt att jag kommer avlida. Har inte motionerat regelbundet på ett tag så konditionen är väl inte på den nivå den borde för att springa runt och jaga en liten boll, så jag satsar nog istället på att bara stå still och trixa bort alla, sen slå iväg en macka till någon som orkar springa. Fan vad jag överskattar min fotbollsförmåga ibland.

Över och ut.

Kommentarer
Postat av: Linn

Hahaha. Stackars er! Vad var det för skitställe? Namn!! För dit vill då inte jag gå :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback