Tanten i rosa kavaj

Idag åkte jag tåg och ibland när man åker tåg så märker man av vissa personer mer än andra. Idag var en sådan dag. I Tierp kliver det på en äldre kvinna iklädd rosa kavaj. Bara det fick upp mina ögon för henne. Sedan letar hon på sin plats, men till hennes stora förtret sitter det en ung tjej där redan. Hon brister direkt ut, ganska barskt, att det där minsann är hennes sittplats eftersom hon har bokat platsbiljett. Den unga tjejen frågar snällt om hon är säker eftersom en annan kvinna suttit där och gett henne platsen.
Klart jag är säker på det, säger rosa kavajen ganska högt. Den unga tjejen får då flytta på sig, helt enligt tågreglerna.
Men tror ni rosa kavajen ger sig då? Icke sa Nicke, utan då börjar klagandet. Hon börjar ringa runt till sina vänner och beklaga sig hur jävla jobbigt det är när andra sitter på hennes plats. Att hon är förbannat trött på att det jämt är så här, och att dom ifrågarsätter henne när hon säger att det är hennes plats.
Men lilla rosa kavajtant, lugna ner dig. Hon gick tillochmed och klagade hos konduktören över hur det är måste sluta.
Då blev jag sjukligt trött. Så jobbigt är det inte. Köp en ny kavaj kärring.

Kommentarer
Postat av: ellen

men vilken jävla tröktant!

Postat av: rapparn

Hahaha ääegd kärring !!! :P

2006-09-30 @ 09:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback