Snuvad på konfekten

Idag steg jag upp tidigt. Jag hade en ny arbetsintervju och gjorde mig därför vacker enligt konstens alla regler. Rakade mig, tvättade mig extra noga, sätta på mig fina kläder och åt en rejäl frukost så att jag skulle vara i toppform.
Traskar till tuben och betalar duktigt dom 20 riksdaler det kostar och åker iväg mot centralen. Letar mig fram till rätt adress men börjar då bli fundersam. Hittar ingen skylt om företaget eller något annat som indikerar att jag skulle vara ´på rätt plats.
Klockan är nu fem minuter i tio, och eftersom intervjun skulle börja tio så tog jag telefonen och började ett tappert försök att få tag på min kontakt. Men utan lycka, ingen svarade och porten var låst. Jag fortsätta att ringa i en kvart, men blev därefter sur och gick och tittade på skivor istället. Jävla sätt tänkte jag och spottade på backen surt som en bonde vars hela skörd regnat bort.

Men halv elva ringer det och en kvinna på företaget ber såååå mycket om ursäkt, hon hade dubbelbokat och helt glömt bort mig. Så nu får jag komma tillbaka på fredag. Jävla sätt. Men hon skulle bjuda på kanelbullar som förlåt, och är dom goda så är det kanske ok.

Det som var plus var att jag hann åka på samma biljett hem igen och därefter ta en promenad. Nu funderar jag å Röris på att se alla James Bond filmer. Ett jävla mastodont projekt oche eftersom jag inte är så förtjust i Mr Bond så kan det bli lite jobbigt. Men va fan, allt här i livet ska ju inte vara en dans på rosor.

Kommentarer
Postat av: Wallenballen

HAHA!!

Det var det roligaste på hela min dag.... det absolut roligaste infaller då jag vet hur bra du tyckte det var då fittan, oj flickan, ringde... Jag menar du sa ju inte direkt som du tyckte, typ: sug mitt lillfinger din dementa hora.. utan: jaa det går hur bra som helst.. jag skulle in till stan i vilket fall som helst.. hahahaha

2006-09-06 @ 13:23:16
Postat av: snellie

hej kulhenko!
Det där var verkligen hur kul som helst och vem vill inte ha kanelbullar på en fredag? Det var ganska kul att läsa wallenballens kommentar om din sinnesstäming också. Hoppas ni mår bra där borta... vad händer i helgen?
kram!

2006-09-07 @ 09:04:32
Postat av: nellie

och lycka till imorgon!

2006-09-07 @ 09:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback