MongoTv och MongoFöräldrar

Ibland blir man bara förundrad över hur människor fungerar. Hur dom tänker och hur dom agerar.
För några veckor sedan såg jag premiären av Tv3´s nya dejtingprogram Fling. Det var den värsta smörjan jag någonsin sett på televisonen, där en kille skulle välja vilken tjej han skulle gå på dejt med genom att bedömma vilken av tjejerna tvättade en motorcykel bäst. Självklart fick tjejerna byta om till kort kjol och vita t-shirts. Jag och min kamrat bara satt och gapade och undrade om det här var på riktigt.
Jag har sedan dess sett ett avsnitt till av detta hysteriskt äckliga program och blev ju inte lyckligare den gången. Vem i hela helvete har kommit på idén till denna skrot-Tv? Detta skulle tydligen vara Tv3´s egenproducerade satsning på dom tidiga kvällarna.
Men nu har dom iallafall beslutat att lägga ner serien, som tur är. Jag kan verkligen inte förstå vem som kläckt idén för showen. Hoppas han fått sparken iallafall, iofs är ju Tv3 ingen toppkanal som producerar suveräna egna program, men för i helvete, lite smak kan man väl ha.

Nästa grej jag retade mig på läste jag idag. Detta utspelar sig i England, där supernaknakocken Jaime Oliver tydligen fått igenom ett beslut att skolor ska sluta servera skräpmat och istället föda upp barnen på nyttig mat. Klokt.
Men det helt jävla galna är, att nu kommer barnens föräldrar förbi skolan under lunchtid och smugglar in hamburgare åt barnen. Vad tar det åt folk??!!
Tydligen tycker föräldrarna så synd om deras små, stackars, feta ungar som bara får nyttig mat i skolan så dom har börjat langa skitmat till dom, så att dom ska bli lyckliga igen. Jag förstår inte. Varför vill dom skada sina barn? Varför vill dom att barnen ska bli feta?
Jag kan förstå att en tolvåring är skitglad när det serveras pizza, burgare, läsk och annat smaskens under skollunchen. Själv skrek man ju av glädje dom udda gånger det serverades pizza i skolmatsalen på min tid. Men satan föräldrar, varför langa MacD-skit till små krabaterna nu när dom hälsosam kost? Låt dom käka det nån gång ibland om det är så viktigt, men föd inte upp dom till tjocka grisar med hjärtproblem. Vad är grejen? Ska dom på slakt och ätas upp när dom fyllt 17?


Kommentarer
Postat av: Johansomfan

Haha.. du har några poäng.. Fast det roligaste är att du är så arg så att vissa ord skrämts iväg...

2006-09-19 @ 17:35:11
Postat av: elsa

Ja det är fan va många idioter det finns i England.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback