Jag såg..

Häromdan gick jag och Röris ner till den lokala pizzerian för att ta oss en kall pils i sensommar solen. Det var en god öl, men den blev mycket godare när jag såg att vid bordet bredvid oss sitter Jakob Hård. Den gamla legenden från Sportspegeln. Jag blev genast nervös, tittade nervöst runtomkring för att se om det bara var jag som såg honom, det kunde ju varit en synvilla. Men han satt där, livs levande, sippande på en kall pils och pratade om hur det hade varit på den där galan för bästa TV-grejer. Min kväll var lyckad, jag blundade och lyssnade på hans röst och drömde mig bort till Lilla-Sportspegeln och Zoo-Olympiaden.

Men ikväll kom Röris och knäckte mig. Han hade varit och tränat och stannde sedan på Statoil i Hammarby. När han kliver in så blir han påsprungen av en man som visar sig vara ingen mindre än Kjelle Bergqvist. Kjelle ber om ursäkt och traskar sedan ut. Jävla Röris som fick träffa Kjelle, imorgon måste jag ut och leta kändisar för att bräcka honom. Har ju hört att Sasha från Sen Kväll Med Luuk brukar hänga på Fältöversten. Det vore nåt det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback