En bra intervju

Idag blev min intervju av. Som hon lovat fick jag kaffe och kanelbulle, även om bulle var gammal å torr så uppskattar jag verkligen gesten. Fast jag upptäckte en sak, att det är en skitdålig idé att äta bulle medans man är på arbetsintervju. Klart man vill käka lite fin kanelbulle till kaffet men det är fan inte lätt att hålla på svara massa frågor medans man tuggar och stänker pärlsocker i ansiktet på intervjuaren.
Men det borde väl den som bjuder på bulle förstå, jag menar det är ju inte det mest lätt tuggade utan det bästa vore att bjuda på typ snabb-mackisar som man kan svälja hela om man känner för att bjuda på något till kaffet.
Men skit samma, även om jag tuggade bulle för fulla muggar så fixade jag intervjun strålande tror jag. Ska i allafall till den tilltänkta arbetsplatsen på måndag och kolla läget där, funkar allt då så skulle jag få provjobba och trivs jag då så var jobbet mitt. Inte så jävla svårt.

Så nu kanske jag blir vaktis.
Ska bli härligt att stosa runt och skramla med en läskigt stor nyckelknippa, byta några glödlampor och sortera lite post.

Kommentarer
Postat av: elsa

Vaktis! Coolt! Vart då?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback