Belsebubbs klippdon

Idag gick jag på en nit. Kom hem från jobbet och bestämde mig för att klippa mitt hår lite. Eftersom min hårväxt inte ligger på topp10 i täthet så brukar jag bara använda en praktisk hårtrimmer för att korta ner det lite.
Annars brukar jag alltid använda Snickarn´s pålitliga maskin, men idag skulle min nya egna invigas! Införskaffade den för någon vecka sedan på gedigna Claes Ohlson coh eftersom den kostade 200 riksdaler så tänkte jag att den måste fungera klockfritt. Så jag slog mig ner i min yoga-klipp-position och startade aset. Vilket jävla as det var, efter att ha kört några vänder över skallen på längden 3mm så ser jag en mystisk rand som går rakt över min hjässa. Vafan, tänker och och börjar stryka över huvudet, kan håret ha lagt sig på något konstigt sätt och bildat en illusion av en kortklippt rand?
Nej. Det var klippdonet som på nått sätt kört snett. Förstår inte alls hur detta kan ha gått till eftersom på asken står det att maskinen är suverän och följer huvudets form för att få håret jämnt och fint. Men likförbannt sitter jag nu där med en 1 cm bred askort rand över skallen. What to do?

Jo, det är bara till att ta Snickarn´s pålitliga trimmer, sätta den på lägsta inställningen och klippa mitt hår så kort det aldrig varit förr. Så nu jävlar är det kort. Måste köpa mig en mössa, för det viner kallt där uppe.

46229-50
Här är den. Belsebubbs klippdon som blåste mig på 200 spänn. Fäck!

Kommentarer
Postat av: elsa

Men vilket jävla klippdon. Jag tycker för övrigt att ordslutet don är jävligt kul. Man kan liksom använda det på vad som helst så blir det skitkul. Kniv, gaffel, pinnar = ätdon. Pulka, bil, cykel, skateboard = åkdon. Säng, madrass, sovsäck = sovdon. Sax, trimmer = klippdon. Stol, soffa, fåtölj, pall = sittdon.

Ja, du kanske förstår..

Postat av: elsa igen

Och som svar på dona kommentarer:

1. Ja, det är fint i Växjö.
2. Du ska inte tänka att du inte kommer hinna få ihop pengar till resan, tänk att det kommer fixa sig istället, så gör det förhoppningsvis det.
3. Det är inte en katt och en hund, det är två katter.
4. Ja just det, det är två katter.
5. Oj, en bomb! Det har jag inte hört nåt om. Måste kolla nyheterna på nätet nu på en gång. Men jag vet ändå inte vart den där sketna käpcentret ligger.

Tjipp

2006-09-25 @ 21:42:48
URL: http://ellio.blogg.se
Postat av: elsa igen igen

Haha, jag skrev "som svar på DONA kommentarer" av misstag. Men det blev ju ganska kul eftersom jag just hade hållt ett litet föredrag om ordet don. haha!

2006-09-25 @ 21:44:04
URL: http://ellio.blogg.se
Postat av: elsa

Jaha, nu frågade jag min man och det var tydligen på Ica Teleborg, typ 100 meter från oss, som bombhotet var. Schysst att ingen berättade det för mig liksom.

2006-09-25 @ 22:33:11
URL: http://ellio.blogg.se
Postat av: rapparn

HAhaha attans Henke...den där jävulsmaskinen borde du ta med till närmsta kyrka å dränka den i vigselvattnet !! fortare än kvickt ! haha...
hurru hör av dej när du dunkar hemmåt så får vi snacka om lördan.. puss

2006-09-26 @ 00:00:46
Postat av: Anonym

du fr ju gå tillbaka med klippdonet förstår du väl?

2006-09-26 @ 09:59:44
Postat av: elsa

Utmanad igen Henke

2006-09-26 @ 20:59:38
URL: http://ellio.blogg.se
Postat av: Treno

..Rather helpful information you have here. Grazie! http://www.trenitalia.275mb.com

2007-03-07 @ 17:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback