Thank God It´s Friday

Såja! Fredag och partyhatten skall sättas på huvudet, trumpeter spelar lyckosånger och små dvärgar gör volter.
Nu har jag avverkat min första vecka som vaktis. Och det verkar bli helt ok, även om jag ännu en gång insett hur mycket jag ogillar att arbeta. Jag är inte lat eller så, utan bara att jag verkligen avskyr att ha sina fasta tider. Vara fastbunden under hela dagen på något sätt. Men det här verkar kunna bli helt ok ett tag, jag ska inte säga för mycket eftersom jag vet hur lätt jag kan tröttna och huxflux gå och säga upp mig.

Men som sagt, idag är det fredag. En helt annan känsla sprids över byggnaden idag, folk tjoar och tjimmar, drar varandra i slipsen och sätter krokben för varandra. Jag såg en stor hink med konfetti hällas från taket samtidigt som 500 duvor och ballonger släpptes fria och bildade meningen "Trevlig Helg!" över hela Kungsholmen.
Nu åker vi, nu är vi fria två dagar. Nu jävlar ska det utövas ledighet!

Kommentarer
Postat av: rapparn

Haha.. ojoj... du firar din ledighet bra nu då Henke !? :P vi e ju fan arbetskolegor... Vaktmästarbrosshaaan lixom. haha.. jaja.. ha en trevlig helg.. !

2006-10-06 @ 12:38:18
Postat av: Hanky

Detsamma detsamma kollega! Nu firar vi helg som äkta vaktisar!

2006-10-06 @ 12:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback