Jag ber om ursäkt

Jag måste be om ursäkt. Elsa påpekade min fras "välja av raka", det gjorde hon med all rätt. Den stämmer inte alls utan man kan säga att den är helt påhittad av mig. Det rätta ska ju såklart vara "välja och vraka" och jag sitter nu och funderar.
Eftersom jag alltid trott mig säga rätt när jag sagt "välja av raka" känner jag mig nu helt klart lite fånig. Fast när man säger det så är dom två varianterna ganska lika varandra och antagligen har ingen som vetat det rätta hört mig säga fel och då påpekat detta. Det blev nu, när det skulle präntas ner på denna blogg som mitt fel upptäcktes.
Jag ber som sagt om ursäkt och tänker nu över en kopp kaffe fundera om jag har fler felsägningar på lager, som man inte tänker på utan bara säger och sedan när dom skrivs ner så blir det helt fel.
Jag kanske har så många att jag kan välja och vraka mellan dem.

Kommentarer
Postat av: syrran

välja av raka... hur menar du då? konstigt. men kul.

2006-10-25 @ 16:19:53
Postat av: rapparn

HAhaa.. skoj du e henke ! :P

2006-10-25 @ 16:57:18
Postat av: elsa

Ja där ser man :) Men precis som du säger så är det ju omöjligt att höra om någon säger välja av raka eller välja och vraka. Så det är nog ingen som har märkt något förrän nu. Eller jo förresten, folk har säkert gått och viskat och fnissat bakom din rygg. "Kolla, där är han! Välja av raka-killen! Hahaha!".

Postat av: Johansomfan

När jag först läste inlägget var jag säker på att du skrivit fel, så jag ägnade det inte mycket tanke alls, men när du med din ursäkt förklarat din brist på bättre vetande kom skrattsalvorna krypande, för att till slut eskalera i ett fullt anfall. Trodde du på allvar detta gosse!? I varje fall kommer du få höra detta. Big time.

2006-10-25 @ 18:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback