En makalös manick

Ojoj, vilka grejer det finns.
Igår inhandlade Snickar´n en ny mobiltelefon som han stolt kom hem och visade upp. Som sig bör tittade jag lite på den, klappade honom på axeln och sa att den var häftig utan att egentligen bry mig. Det är ju en telefon liksom.
Men sen kläcker han ur sig att telefonen kan prata! Först tror jag honom inte, utan antar att han förstått fel när han läst om röststyrning och röstmeddelanden i bruksanvisningen. Men han ger sig inte, han säger att telefonen kan läsa upp dom inkommande sms:en med en dataröst.
-Jaja, Snickar´n säger jag, det blir nog bra, men telefoner kan inte prata.

Sen, runt 23-tiden när jag bäddat ner mig framför Sex And The City så hör jag en robotröst innifrån köket som säger något väldigt svårtolkat. Sen hör jag Snickarn´s glädjeskrik och "- Jag sa ju det! Vad var det jag sa!"

Jag kastar mig ur sängen och ut i köket, där sitter han med telefonen som gång på gång läser upp ett sms han fått. Det är en väldigt knackig röst som kallar sig "Eva" som på fin robotsvenska försöker läsa upp bokstäverna på den lilla skärmen. Herrejävlar tänker jag, det här är galet.
Det är klart, är man blind så är det ju kalasbra att få sina sms upplästa, men vem i hela världen låter "Eva" läsa upp dem annars? Klart det är en kul grej, vi skrattade ganska friskt åt "Evas" tappra försöka att bilda ord, men jag ser verkligen ingen nytta med funktionen.

Men telefonerna får ju fler och fler fantastiska finesser, snart kan man kanske prata i dem också! Då jävlar!

Nu ska jag skicka ett sms till Snickar´n som "Eva" får läsa upp för mig ikväll. Aj, det det kommer blir dyrt.

Kommentarer
Postat av: elsa

men gu vilken kul men puckad manick. får jag snickarns nummer så ska jag pula ihop ett fint sms som eva ska få läsa upp sen oxå.
Kan hon skrika? om man skriver med stora bokstäver? i så fall är hon ju nästan ett geni. herregud, ett pratdon!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback